Integrationer förenklar vardagen
Som Certifierad Integrationspartner hos Visma fokuserar vi på Compentia med att integrera affärssystem och ekonomihantering för ökad lönsamhet hos våra kunder. Målet är alltid att effektivisera dagliga rutiner och skapa nya möjligheter. Ett sätt är att koppla ihop affärssystemet med andra system och låta dem utbyta data i bakgrunden, och därmed ta hand om t ex orderregistrering, kassarapportering, betalningsflöden, leveransinformation och mycket annat. Vi kan nu stolt presentera några av de integrationer vi implementerat under året:
+ en komplett butikskassa-lösning med integration till Visma.net ERP och med funktioner som kan anpassas utifrån era behov. Skapar möjlighet till kassaförsäljning på flera platser med full synk till ett centralt affärssystem, alltid med aktuella lagersaldon på varje försäljningsställe.
+ en komplett orderintegration till App4Sales, som är ett bra alternativ för en digital produktkatalog och mobil orderhantering. Alla order som läggs synkas automatiskt till Visma.net ERP, och artikelregister (med bilder) och lagersaldon är aktuella.
+ automatisk överföring av transportinformation till nShift när en leverans är färdigpackad, och automatisk återmatning av sändningsnummer till Visma.net.
+ flera lösningar som automatiserar betalflöden, bl.a. autogiro och Payex. Alltför ofta krävs manuell handpåläggning för att hantera delar i betalningskedjan, men vårt mål är att automatisera bort dem allihop.