– Ett affärssystem är hjärtat i varje företags verksamhet, och för oss är trygghet och säkerhet viktiga områden. Vi har genom åren fördjupat vårt samarbete med Compentia, som nu är vår outsourcade ekonomifunktion. De arbetar väldigt nära oss i vardagen, och oavsett om vi har en liten eller komplex fråga får vi snabba, kloka och trevliga svar, berättar Caroline Danielson, VD på Renapharma AB.
Bakgrund
Renapharma AB är ett företag inom hälso- och sjukvårdssektorn som förser marknader i flera länder med högkvalitativa läkemedel och kosttillskott. När företaget insåg att de behövde överge sitt serverbaserade affärssystem för en molnbaserad lösning för att kunna växa kontaktade de oss på Compentia. Med tredjepartslogistik och lager på flera orter letade man efter ett kompetent system som skulle underlätta både inköp, fakturering och administration.
Vad vi gjorde
Efter att ha sett över sina behov, och blivit introducerade till Visma.net, insåg Renapharma att det molnbaserade systemet passade dem perfekt. Därefter tog vi på Compentia ansvar för implementeringen, utbildade användarna och fanns nära till hands som stöd under första året.
- Att byta affärssystem kan vara en stressig upplevelse, och ibland tar det lite tid att komma in i nya rutiner. Då har det varit tryggt att veta att stöttningen aldrig varit längre bort än ett telefonsamtal, och den tålmodiga supportpersonalen hjälper oss alltid snabbt, berättar Caroline Danielson.
Utöver rollen som systempartner tog vi på Compentia även över ansvaret för Renapharmas ekonomihantering med löpande redovisning, skatte- och momshantering, löner och bokslut.
Resultat
Med ett modernt affärssystem och outsourcad ekonomifunktion märkte Renapharma av ökad produktivitet och smidigare affärsprocesser.
- Med Compentias djupa kunskap om funktionerna i Visma.net går allt mycket enklare nu. De är experter på systemet och ser till att allt effektiviseras. Nu är systemet precis så smidigt som man önskar sig av ekonomisystem, säger Caroline Danielson.
När det kommer till funktioner i Visma.net uppskattar hon attestmöjligheterna i Approval extra mycket. Det ger henne möjlighet att gå igenom och godkänna fakturor var hon än befinner sig.
- Vi har även stor användning av funktionen AutoInvoice. Den hjälper oss till exempel att ta emot inkommande fakturor utan manuell hantering över huvud taget och ha full kontroll över skickade kundfakturor. Ett riktigt lyft för oss som företag, avslutar Caroline Danielsson, VD på Renapharma AB.
Är du i behov av enklare affärsprocesser? Hör av dig till oss så hittar vi en lösning som passar din verksamhet.